lindasdatorskola.blogg.se

Den här bloggen handlar om datorer och användandet av dessa. Jag hoppas kunna sprida lite kunskap till mina medmänniskor.

Mina Sticky Notes blev svarta!!!!

Publicerad 2018-12-13 22:00:08 i Allmänt, Windows 10,

Okej så jag fick en uppdatering häromdagen och märkte att mina Sticky Notes blev svarta istället för gula som jag hade innan. Tydligen har Microsoft gjort en uppdatering på appen så att den körde samma färg som jag har i Standardappläge under Anpassning i Inställningar. Jag kör mörkt läge och det fick mina Sticky Notes också.


Sticky Notes är en app i Windows 10 som gör att du kan ha elektroniska post-it lappar på skrivbordet.
 

Så här fixar du detta om du råkar ut för det.

1.     Högerklicka på Ikonen för Sticky Notes i aktivitetsfältet. Välj inställningar.

2.     Under Färg kan du välja Ljus, Mörk eller Använd mitt Windows-läge. Om du tycker om mörkt läge men inte gillar att Notes blir svarta så välj läget Ljus.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Karlsson

Jobbar som PC-tekniker på Nordway Store i Oskarshamn.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela